Firmy dzwoniące do klienta

Każdy z nas, z pewnością niejednokrotnie w swoim życiu spotkał się z natrętnymi telefonami od osób oferujących nam pewne rzeczy. Czasami byli to zwykli telemarketerzy, a czasami osoby reprezentujące instytucje, których jesteśmy klientami. Firmy stosujące tego typu marketing nie należą jednak do najmniejszych, a cały proces tworzenia takiego rodzaju marketingu jest dość skomplikowany.

Telefonowanie przez centrale

centrale telefoniczneWiększość banków, czy innych placówek oferujących świadczenia pieniężne, a w szczególności ubezpieczenia, prowadzi tak zwany marketing telefoniczny, polegający na tym, że zrekrutowani ankieterzy dzwonią do klientów z konkretną ofertą. Zazwyczaj spotykają się oni z odmową i szybkim odłożeniem słuchawki przez rozmówcę, ale niekiedy udaje im się namówić daną osobę na konkretną usługę, za co dostają prowizję. Warto jednak zastanowić się w jaki sposób tak ogromne firmy realizują tak dużą ilość rozmów telefonicznych jednocześnie. Pozwalają im na to specjalne urządzenia, dzięki którym da się dzwonić z wielu telefonów, na różne numery w tym samym czasie. Centrale telefoniczne łączą bowiem wiele rozmów pod jednym numerem, na który zainteresowany klient może potem oddzwonić. Nie ma on jednak gwarancji, że będzie rozmawiał z tą samą osobą. Jak widać jest to ogromne ułatwienie prowadzenia wszelkich kampanii reklamowych dla przedsiębiorstw o sporym zasięgu. Wiele z nich zatrudnia nawet setki osób do samej obsługi połączeń, a więc przychody, jakie mają te spółki muszą być ogromne.

Tego typu rozwiązanie jest przykładem na to w jaki sposób technologia ułatwia nam życie i codzienną pracę. Pozwala ona nawet na to, abyśmy dzwonili na kilka numerów jednocześnie korzystając tylko z jednego. Tego typu urządzenia są jednak pomocne także w innych dziedzinach życia.